Βιταμινες και θρεπτικα συστατικα που χρειαζομαστε καθημερινα

Βιταμινες και θρεπτικα συστατικα που χρειαζομαστε καθημερινα

Η σωστή διατροφή είναι ο σημαντικότερος παράγοντας μαζί με την σωματική άσκηση που διαδραματίζει τον μεγαλύτερο ρόλο για την υγεία μας. Σε μια ολοκληρωμένη διατροφή δε θα πρέπει να λείπουν θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες έτσι ώστε να διατηρούμε τον οργανισμό μας υγιή και ισχυρό. Ας δούμε παρακάτω ποια θρεπτικά συστατικά και ποιες βιταμίνες πρέπει να παίρνουμε καθημερινά.

Κάλιο

Το κάλιο μπορεί να συντελέσει στην τήρηση της αρτηριακής πίεσης του αίματος σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης κάνει καλό στην γονιμότητα και την μυϊκή και νευρική λειτουργία. Μπορείτε να βρείτε το κάλιο σε τροφές όπως: γάλα, πατάτες, γλυκοπατάτες, αβοκάντο, μπανάνες και όσπρια.

Μαγνήσιο

Το Μαγνήσιο αποτρέπει την οστεοπόρωση, την υπέρταση, τον διαβήτη, τις μυϊκές κράμπες και καρδιακές νόσους. Το μαγνήσιο υπάρχει στο σπανάκι, στα φασόλια, στα δημητριακά ολικής άλεσης, στα αμύγδαλα, και στον αρακά.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α είναι το «κλειδί» για καλή όραση, γερό ανοσοποιητικό σύστημα και ιστούς. Θα τη βρούμε σε πολλά λαχανικά και φρούτα με πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα, όπως γλυκοπατάτες, καρότα, κολοκύθα, καθώς επίσης στο σπανάκι και το μπρόκολο.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι σημαντική για την σωστή ανάπτυξη των οστών, των μυών και των νευρικών ινών, καθώς και για το ανοσοποιητικό σύστημα. Καλές φυσικές πηγές βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και ο κολιός, τα μανιτάρια, το συκώτι, το τυρί και ο κρόκος του αβγού. Επίσης θα βρείτε εμπλουτισμένα με βιταμίνη D τρόφιμα, όπως γάλα, χυμό πορτοκάλι και δημητριακά.

Ασβέστιο

Το ασβέστιο βοηθά στην διατήρηση της καλής μυϊκής λειτουργίας και καρδιακού ρυθμού. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι καλή πηγή ασβεστίου, όπως επίσης το μπρόκολο, ο σολομός και το λάχανο. Χωρίς τη βιταμίνη D ο οργανισμός μας δε μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό. Θα τη βρούμε σε πολλά φρούτα και λαχανικά. Ενισχύει την οστική ανάπτυξη και τους ιστούς του οργανισμού. Είναι αντιοξειδωτικό και προστατεύει τα κύτταρα από πιθανές βλάβες.

Φυτικές Ίνες

Οι φυτικές ίνες των δημητριακών και των οσπρίων έχουν πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Συντελούν σε μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης και βελτιώνουν την κινητικότητα του εντέρου. Επίσης συντελούν σε μικρότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, διαβήτη και διαφόρων μορφών καρκίνου. Είναι ιδανική τροφή για την απώλεια βάρους, αφού τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες δημιουργούν κορεσμό για περισσότερη ώρα, ενώ έχουν λιγότερες θερμίδες.

Βρείτε εδώ συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες

 

Αφήστε μια απάντηση